Relatietherapie voor ex-partners
Relatietherapie voor ex-partners die partners blijven in het ouderschap.
Een scheiding brengt vaak pijn, verlies en kwetsuren met zich mee. Tijdens de relatietherapie staan we stil bij het verlies die beiden ouders ervaren. Bij de conflicten die er hebben gespeeld. Ouders krijgen ruimte om betekenis te geven aan het verlies, elkaar echt te horen en te vergeven. Tijdens de therapie leren ouders oude conflicten en verlies te verwerken. Dit is essentieel om in de toekomst op een volwassen manier te kunnen communiceren. We werken met elementen uit de SCHIP-methode.
Oude pijn hoeft niet langer de communicatie over de opvoeding/ontwikkeling te beïnvloeden in de toekomst.
Het traject duurt 7 maanden. Eens per twee weken vindt er 1 therapie bijeenkomst plaats. In totaal gaat het om 12 bijeenkomsten.